Opskrift på Business succes i 2006

Deb Clifford, grundlægger af inspireret mennesker i området større Hartford forudsiger Blue Ribbon virksomheder vil finde den opskrift, der blander de bedste ingredienser i de rette mængder i 2006. Mad metafor synes passende for dette års mennesker forudsigelser. Det er den ferie sæson. Folk kan relatere til madlavning.
Hvordan var din ferie måltid? Hvis det var lækker… Tillykke. Hvis det var mindre end tilfredsstillende, hvad der gik galt? Virksomheder, der vinder i 2006, ligesom de måltider, der vinder rave anmeldelser, har lignende kvaliteter.
For meget salt
Det handler om blanding af ingredienser. Vi har haft år af processen år af kvalitet år af forandringsledelse og året for ‘talent management’. For meget vægt på enhver én ingrediens vil forkæle en fantastisk opskrift- og en organisation mulighed for storhed. Virksomheder, der lykkes i 2006 vil forstå behovet for både store mennesker og effektiv proces. De bedste medarbejdere vil blive undergravet af dårlig proces. Omvendt, flot designet processer skal folk, der er i stand til og villige til at gennemføre dem. De bedste kokke, ligesom de bedste ledere, vide sådan blend essentielle ingredienser.
For meget tid
Rachel Ray er det rigtige. Hendes store måltid i tredive minutter koncept har fremdrives hende ind i en national succes. Hvorfor? Vi har ikke tid til at gøre måltider, der tage længere. Vi vil hellere købe fastfood. Vi kender endnu, vi ikke kan leve på fastfood. Tilsvarende kan ikke organisationer fastholde succes på en konstant diæt af genveje og brandbekæmpelse. Vi har brug for en hurtig måde at lave sund, god forretningsbeslutninger dagligdags. Virksomheder kan ikke tage hele første kvartal af 2006 at skabe den vindende plan, og de kan ikke råd til at lave en gourmetmåltid hver gang et program er rullet ud. Hvad der er nødvendigt er en proces at gøre kvalitet beslutninger rettidigt at opfylde markedets krav. Stor forretningsplaner i tredive minutter? Hvad tror du, Rachel? En ny spin-off?
For komplekse
Nogle af de bedste måltider er overleveret fra generation til generation uden en skriftlig opskrift. Grunden til at de lykkes er deres enkelhed. Hvis jeg ikke kan huske det, gøre jeg ikke det. Hvis jeg ikke kan huske det, kan jeg lærer det til en anden. Dette års succesfulde virksomheder vil skære kompleksiteten og skære igennem til essensen af hvad der betyder noget for deres mål og vinder. Lederne vil kunne præcist formulere centrale ideer på en måde, der spreder sig let i hele organisationen. Begreberne vil nemt udføres på samme måde, lykkes igen og igen – fordi de var enkel, kraftfuld og nem at give videre til den næste person.
Over – eller under-kogte
Ingen nyder en tør Tyrkiet. Og helt sikkert, maver bliver, hvis det første udsnit trækker blod. Undskyld den levende billeder! Organisationer, der fremmer balancen for deres folk vil høste større produktivitet. Brænding og churning vores folk er simpelthen ikke en strategi – det er en tragedie. Overusing nøglespillere producerer lavere kvalitet output, en højere fejlrate og, værst af alt, øget fravær og omsætning. Af samme grund, vil vinde organisationer indse deres uudnyttede ressourcer og begynde at udvikle og udnytte dem til deres fordel. Den rette temperatur (arbejdsmiljø) og den rette mængde tid i ovnen (produktionskapacitet) vil producere de bedste forretninger i 2006.
Opskrift på 2006
I Resumé forudsiger denne forfatter Blue Ribbon virksomheder for 2006 vil følge denne opskrift:
1. Placer korrekt vægt på både mennesker og proces.
2. at udvikle og anvende en metode til at gøre sunde og hurtige beslutninger.
3. Opret en besked og deraf følgende plan, der er let forstået og lært at andre.
4. Udnyt politik for menneskelige ressourcer at Maksimer mennesker potentielle.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.